Osvrt na sezonu - McLaren Mercedes 2007.

F3 - Dallara Mercedes
F3 - Dallara Mercedes

Ženski Broj poruka : 325
Datum upisa : 28.02.2007

Osvrt na sezonu - McLaren Mercedes 2007. Empty
PočaljiNaslov: Osvrt na sezonu - McLaren Mercedes 2007.   Osvrt na sezonu - McLaren Mercedes 2007. Icon_minitimeSub Dec 01, 2007 3:47 am

Ovo je definitivno trebala biti McLarenova sezona. Sa svjetskim prvakom u jednom bolidu, a talentiranim debitantom u drugom, razočaranjima iz 2006. daleko iza njih i novim glavnim sponzorom iza leđa, na početku sezone britanska je momčad bila uvjerena da mogu osvojiti prvi naslov svjetskoga prvaka u poretku konstruktora nakon osam godina.

To je upravo ono što su i trebali ostvariti, ne zato što je novi McLarenov adut MP4-22 bio brz tijekom zimskih testiranja, nego zato jer je bio klasa za sebe. Svejedno, ostalo je nekoliko pitanja uoči početka sezone. Hoće li nova McLarenova nada Lewis Hamilton biti na visini zadatka ? Kako će se ta mlada britanska nada nositi s Fernandom Alonsom i kako će se dvojac slagati ? Hoće li novi bolid biti pouzdan koliko i brz ?

Kako je sezona krenula činilo se da se stvari razvijaju prema njihovome planu. Bez obzira što je Kimi Raikkonen uspio pobjediti u Melbourneu, prvoj utrci sezone u svojoj prvoj utrci za Ferrari, McLaren je bio pouzdan te osvojio preostala dva mjesta na pobjedničkom postolju. Također, odgovorili su na Ferrarijev izazov na slijedećoj utrci u Maleziji, gdje je Alonso ubilježio svoju prvu pobjedu za McLaren. Čak i u ovoj ranoj fazi prvenstva bilo je izuzetno napeto te su vozače dijelili minimalni bodovni razmaci. Nakon prve tri utrke sezone prva tri vozača; Alonso, Raikkonen i Hamilton, bila su bodovno poravnata sa po dvadeset i dva boda. Rani znak nečega što će se razviti u jednu od najuzbudljivijih završnica u novijoj povijesti Formule 1.

McLaren je ubrzo stekao prednost u poretku, dijelomično zahvaljujući i prirodnome talentu Lewisa Hamiltona. Kada je Alonso pobjedio u Maleziji Hamilton je osvojio odlično drugo mjesto, što je bio njegov drugi podij zaredom u isto toliko utrka, a također je i omogućilo McLarenu da uzme maksimalnih osamnaest bodova na toj utrci. U Bahrainu i Španjolskoj bio je uspješniji McLarenov vozač, sa još dva druga mjesta čime je osvojio tri druga mjesta zaredom i nagovijestio da će se umiješati u borbu za sam vrh.

Očito i više nego sposoban ugroziti svoga momčadskoga kolegu Alonsa, Lewis Hamilton ubrzo se nametnuo kao moćna sila u momčadi McLarena, što je kao posljedicu imalo degradaciju u odnosima između njega i njegovoga momčadskog kolege. Ako tome nisu doprinijele navodne momčadske odredbe u korist Alonsa u Monacu, definitivno jest incident u kvalifikacijama za Veliku Nagradu Mađarske. Iako je svaki sukob ove vrste štetio momčadi ( primjerice momčad je izgubila sve bodove, dakle njih 15, osvojene u Mađarskoj upravo zbog toga incidenta ), momčad je i dalje bila fokusirana na osvajanje prvenstva te je i dalje osvajala pobjede, pobjednička postolja i bodove. Tako je uoči posljednje trećine sezone McLarenov dvojac izgledao najuvjerljivije te je izgledalo kao da će kapitalizirati prednost koju imaju nad najbližom konkurencijom.

No, nakon toga, najveću prijetnju McLarenovom osvajanju naslova svjetskoga prvaka predstavljali su događaji izvan staze. Otkriveno je da je McLarenov dizajner Mike Coughlan došao u vlasništvo povjerljivih tehničkih podataka o ovogodišnjem Ferrarijevom bolidu preko bivšeg Ferrarijevog uposlenika Nigela Stepneya, čime je pokrenut sudski postupak protiv McLarena te se čekala odluka FIA-e o spornome slučaju. Cijela je situacija za momčadi bila ometajuća koliko i destruktivna, što se kasnije i pokazalo.

Na samoj stazi to gotovo da i nije imalo utjecaja na sve intenzivnije rivalstvo Alonsa i Hamiltona kako se borba za naslov sve više zakuhtavala. Zajedno su osvojili osam utrka, te dodatnih 16 pobjedničkih postolja, čime su oboje ostvarili priliku da se na posljednjoj utrciu Brazilu bore za naslov svjetskoga prvaka, Hamilton za svoj prvi naslov, a Alonso za treći zaredom. U međuvremenu, McLaren je već platio visoku cijenu za špijunski skandal u koji je momčad bila upetena te su im oduzeti svi osvojeni bodovi u ovoj sezoni te su platili rekordnu kaznu od 100 milijuna dolara. Ovaj događaj nije nimalo poboljšao odnose između Alonsa i momčadi, jer se Španjolčev dokaz pokazao ključnim u cijelome postupku.

Nakon FIA-ine presude McLaren je odlučio u potpunosti se posvetiti osvajanju vozačkoga naslova, za jednoga od svojih vozača jer je momčad odbijala favorizirati jednoga od njih. No, u posljednjih nekoliko utrka bili su pod velikim pritiskom Ferrarija te je impresivan niz donedavno McLarenovog aduta Kimija Raikkonena ostavio McLarn bez ičega na kraju jedne ipak uspješne sezone u kojoj su imali tako puno, a na kraju ostvarili tako malo. Nimalo iznenađujuće, uskoro je potvrđeno da Alonso neće nastaviti suradnju s McLarenom iduće godine, a najintezivnije su priče o njegovome povratku u Renault ili prema najnovijim glasinama u Hondu.

Teško bi bilo zamisliti težu sezonu za momčad koja je uspješna poput McLarena. Bez obzira što su u prosjeku imali najbrži i definitivno najpozdaniji bolid, McLaren je ipak uspio ostati praznih ruku.

Izvor: f1racing.com.hr
Nazad na vrh Ići dole